een proper rekske voor de oogst

Om de oogst van tomaten en zo properder in huis te kunnen leggen, maar ook in de winkel gekocht vers fruit of verse culinaire ingrediënten, heb ik een klein rekske gemaakt waar zes van die houten of kartonnen mandarijnenkistjes in kunnen. Normaal gezien probeer ik zoiets te doen met restjes ‘afval’hout. Ik had niet echter genoeg houten brol liggen om dat fatsoenlijk en enigszins toonbaar te kunnen maken, dus heb ik moeten investeren. Dat bleef evenwel beperkt tot 12,16 euro. Oef! (Gierig? Moi?) Verder had ik nog een weinig houtlijm en 24 kleine spijkertjes nodig. En een zaagskeuh en een hamertjeuh maar géén beiteltjeuh.
Het voordeel van iets zelf in in malkander te klooien, is dat je het precies op de gewenste maat kunt maken, in ons geval: netjes passend op de diepvriezer in het waskot, vóór ons bakske van de WIFI dat ook op die diepvriezer staat.

Update 22/11/19:
Ha! Gijlie dacht zeker dat dat om te lachen was, van die oogst van tomaten! Hier keihard bewijs!

foto van 10 september, toen het te regenachtig werd om de vleestomaten nog buiten aan de plant te laten hangen

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.