creatief met afval: tandenborstelhouder

Nog eens eentje dat geen hol met de lochting te maken heeft: ik heb een tandenborstelhoudertje gemaakt.
Het stoorde me vaak dat onze opzetstukjes van de elektrische tandenborstel steeds op de lavabo rondslingerden, vaak in een hoop nattigheid, en plat liggend zodat het vocht binnenin het opzetstukje er gewoon in bleef.

Niet echt hygiënisch, overpeinsde ik, dat geeft ongetwijfeld een heleboel vieze bacteriën en akelige schimmels binnenin de tandenborstel. Dus bedacht ik een proper houdertje om die dingen in te hangen. Het is belangrijk dat het resultaat goed geventileerd is en gemakkelijk kan drogen. Aangezien in nogal graag ‘creatief met afval’ ben, komt ook hier weer wat recup materiaal aan te pas. Voor mijn longtransplantatie moest ik dagelijks meerdere keren aërosollen. De medicijnen daarvoor moest ik eerst klaarmaken en met een injectiespuit ‘optrekken’.  Ik heb nog een aantal van die spuiten over. Samen met dunne stukjes waterbestendig hardhout van in een rommelbak en enkele M3 boutjes en moertjes ging ik dan maar aan de slag.

Je hebt bij de foto’s geen uitgebreide commentaar nodig om te zien hoe dit in mekaar geklutst is. Indien wel, dan ligt dat volledig aan jou.

de gebruikte spullen
spuitjes op de juiste lengte afzagen met een ijzerzaag, en op deze manier zaagvlak mooi effen schuren
voor gemak en nauwkeurigheid: putje maken met priem, voorboren 1 mm, daarna boren met 3 mm
idem met de op juiste maat gezaagde latjes (kan ook kunststof zijn, of aluminium)
aan onderkant gaatjes taps groter maken voor verzinken van kop van schroefje (bijv. voorzichtig! met metaalboor)
twee moertjes tussen hout en spuit voor betere luchtcirculatie en gemakkelijk drogen
waterbestendige voetjes aan onderkant kleven, liefst antislip
’t is af!

Toevoeging:
Ik heb er later een tweede gemaakt. Zo hebben we steeds een proper houdertje bij de hand wanneer we het andere poetsen en laten drogen.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.