peper en paprika: the amazing great picture gallery

paprika in serre – 19/09/2019

Schreef ik nu toch wel stukjes over m’n belangwekkende avonturen met peper en paprika zonder te controleren welke foto’s er nog op m’n tablet stonden zeker! Zowat alle foto’s uit m’n klein lochtingske zijn genomen met een tablet. Voor m’n dagdagelijkse telecommunicatie gebruik ik nog een dumbphone, bij gebrek aan smartphone. De mensen die mij kennen, en zeker de mensen die me niet kennen, vermoeden vermoedelijk dat ondergetekende gewoon de interessante wil uithangen door enigszins contrair te doen qua telefoongebeuren. Volgens mij klopt dat niet, maar ik sluit niet uit dat de mensen die mij kennen, en zelfs de mensen die me niet kennen, me beter kennen dan ikzelf.
Ik heb een decennium lang een Nokia 3310 gehad, en toen die uiteindelijk finaal de geest gaf, bevond ik me in een situatie waarin ik dag en nacht bereikbaar moest zijn en ik me geen telefoon met een platte batterij wou riskeren. Op de wachtlijst voor longtransplantatie en zo. Dus kocht ik de nieuwe versie van die 3310. Om de twee weken hang ik die eens aan de oplader, en nog nooit een platte batterij gehad.

Eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op een smartphone. Jazeker, zo’n ding heeft talloze mogelijkheden en tierelantijntjes, de ene al verbazingwekkender dan de andere, maar ik geloof ook nogal sterk in de Wet van Behoud van Gedoe. Anyway, die telefoon mag dan wel een uitstekende accu hebben, maar de camera is toch iets van den hond zijn gat. Om maar te zeggen: ik neem tegenwoordig vooral foto’s met de tablet. Omdat ik die foto’s niet allemaal op die tablet wil laten staan – op de duur vind je tussen het bos de bomen niet meer terug – gooi ik die hier maar op WordPress, en kan ik ze zonder enige wroeging van die tablet deleten.
Of die foto’s dan zo belangrijk zijn dat ze voor het nageslacht moeten bewaard worden? Ba nee gij. Ik ga ervan uit dat die foto’s op die manier gewoon nog enkele jaren beschikbaar zijn voor mezelf, voor het geval ik onverhoeds een vreemde maar onweerstaanbare aandrang zou krijgen om ze nog eens te bekijken, zonder dat ik ze zelf moet opslaan en overzetten en back-uppen en weet ik veel wat allemaal, en voor de rest kan het me maar weinig schelen.
Maar misschien kunnen die foto’s anderen dan ter lering en vermaak dienen, hoor ik u al denken. <irony> Ja hoor, da’s zeker dat! </irony>

puntpaprika in de serre – om niet af te breken door het gewicht van de paprika’s krijgen de zwaarste takken wat steun met een touwtje – 27/08/2019
de puntpaprika’s in de serre krijgen een prachtige rode kleur als je ze lang genoeg laat hangen – 24/10/2019
deze vruchten hangen aan een plant in een pot op het terras – ook ‘gewone’ paprika verkleurt van groen naar rood wanneer je genoeg laat rijpen – 19/09/2019
tussen het groene en rode stadium zien ze er minder mooi uit – dezelfde paprika negen dagen eerder – 10/09/2019
deze paprika wordt bijna zwart alvorens hij van groen naar rood verandert – serre – 24/10/2019
geregeld oogstte ik 15 à 20 pepertjes om in kleine stukjes gesneden in te vriezen – 22/08/2019
twee peper- en een paprikaplant op het terras in een bloembak die te klein was om veel opbrengst te geven (de bak is kleiner dan hij eruitziet) – 20/06/2019
in de linkse vierkante bak staan twee peperplantjes en een stinkertje – wist ik veel dat die laatste zou snel zou groeien en zo groot zou worden dat de andere plantjes bijkans verstikten – 18/05/2019

Bwa, zo veel foto’s blijken dat nu toch niet te zijn, zou een kritische lezer nu wellicht ontgoocheld denken. Gelukkig is dat niet erg, want ik heb hier geen kritische lezers. Meer nog: ik heb helemaal géén lezers!

M’n vorige krabbels over peper of paprika vind je hier:
https://mijnemoestuin.home.blog/2019/10/23/paprika/
https://mijnemoestuin.home.blog/2019/10/18/pepertjes-deel-ii/
https://mijnemoestuin.home.blog/2019/02/07/pikantigheid-met-peper/

Groeten,
Guy

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.